Pengikut

Khamis, 20 Januari 2011

Ulasan Novel: Adam Dan Hawa

Tajuk Novel: Adam Dan Hawa
Penulis: Aisya Sofea
Diterbitkan Oleh: Alaf 21 Sdn Bhd








Ini entri baru yang saya wujudkan dalam blog ni, yelah nak harapkan cerpen tulisan saya bukan boleh tulis hari-hari. Nak perak idea lagi, nak tulis lagi mana lah sempat.


Oklah, dengan entri ini saya harap akan membantu anda membeli novel tersebut. Alahai...berangan nak jadi promoter lak.


Novel ni berkisah tentang Ain Hawani. Kerana tersilap langkah dia terperangkap dan terpaksa berkahwin dengan Adam Mukhriz. Rayuan Ain Hawani tidak dipedulikan. Mereka terpaksa juga berkahwin.


Tetapi ikatan perkahwinan hanya tertulis di atas sehelai kertas sahaja. Ain amat kecewa mengapa perkara yang memalukan berlaku kepadanya. Kahwin Paksa.Ain pergi membawa hati dan mencari harga diri.


Selepas 8 tahun berlalu, Ain dan Adam bertemu di pintu Masjidilharam. Bagi Adam yang mengharapkan pertemuan ini memang didoanya sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap hubungan mereka telah terputus.


Sejak peristiwa itu, hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak, perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam. Adam tetap berusaha memenangi hati Ain. Pelbagai usaha telah dilakukan olehnya. Mungkin hati wanita Ain mudah dilembutkan atau memang telah ada perasaan sayang dan cinta pada Adam, Ain menerima Adam setelah melihat kesungguhanya dan perubahan yang berlaku pada Adam.


Itu sahaja serba ringkas ulasan Novel Adam dan Hawa. Untuk menghayati lebih lanjut kisah cinta mereka, korang kena dapatkanlah di kedai buku yang berhampiran....

2 ulasan: